08-08-2018 Honningsvåg naar Alta

8 augustus 2018 - Alta, Noorwegen

Vandaag zijn we van Honnigsvåg naar Alta gereden, we hebben het Noordelijkste puntje van Europa vaarwel gezegd en we gaan nu via de prachtige Lofoten naar beneden richting Oslo ( gelukkig zijn we daar nog niet en doen we nog een aantal prachtige plaatsen aan )

Het was een reis van drie uur met weer een hoop rendieren onderweg, Elanden zie je amper maar rendieren zijn hier genoeg.

In Alta kwamen we te vroeg bij ons hotel aan en dus zijn we gelijk doorgereden naar het museum het world heritage Rock art centre, hier bevinden zich een groot aantal rotstekeningen welke behoren tot het Werelderfgoed.

De rotstekeningen , men vermoedt dat het er 5000 stuks zijn werden in 1972 ontdekt en ze zijn verspreid over 60 groepen, de oudste afbeeldingen zijn 6300 jaar oud.

Het was echt een prachtig museum waar we drie uur hebben rondgelopen en een mooi boekwerk in het Nederlands kregen met duidelijke uitleg over alles.

Nu liggen we moe maar voldaan op onze luxe hotelkamer met douche en toilet om de hoek, luxe die we niet altijd waarderen 🤣

Morgen gaan we een lange reis maken richting Tromsø met 2x een veerdienst onderweg.

Zon op 02:48 , zon onder 22:15

Max 16 en min 9

1. Mariska:
    8 augustus 2018
    Blijft hartstikke leuk om alles zo te zien en mee te lezen . veel plezier
  2. Tamira:
    8 augustus 2018
    Ook erg leuk jullie weer gesproken te hebben, makkelijk dat Whatts App bellen.
  3. Wilma Kolstein:
    9 augustus 2018
    Prachtig museum, daar kan je inderdaad aardig wat tijd doorbrengen.
    Ook weer mooie foto’s van de natuur.
    Slaap lekker en tot het volgende reisverhaal.